piątek, 21 lutego 2014

Tort „RAFAELLO”

Jak można nie lubić kokosu, no jak? Jednak można....
Gdy byłam dzieckiem nie znosiłam smaku i zapachu kokosu ani wanilii … wiem wiem dziwne...
Choć dziś zdaje mi się to absurdem i na wpół realnym wspomnieniem to tak było. Widać smaki i zapachy które lubimy zmieniają się z czasem gdy i my się zmieniamy.
Kiedy jednak jakieś 2-3 lata temu polubiłam kokos, to weszłam w taką fazę że mogła bym jeść go ciągle...no prawie ciągle ;)
Jednak w domu nie wszyscy są aż tak zagorzałymi zwolennikami jego smaku, dlatego przeplatam różności aby każdy był zadowolony.


Dzisiaj chcę Wam przedstawić tort Rafaello, który skradł serca nawet tych którzy nie pałają miłością do kokosowego smaku. Moja mama się go dosłownie bała, gdyż nigdy nie znosiła białych ciast z białym kremem. Ale skoro częstują to aby nie robić przykrości zaczęła jeść. Ku mojej uciesze tak jej zasmakował, że już pytała kiedy go znów powtórzę :D






Składniki na biszkopt:

5 jajek „L”
1/2 szklanki* mąki
1/2 szklanki* skrobi ziemniaczanej
2/3 szkl.* cukru
1,5 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

*tym razem moje szklanki miały 300ml pojemności


Przygotowanie:
Białka ubić na sztywno z szczyptą soli oraz cukrem, dodawać po jednym żółtku nadal miksując na puch. Wyłączyć mikser. Teraz mąkę, skrobię ziemniaczaną i proszek do pieczenia przesiewamy do jajecznej masy i mieszamy już tylko łyżką. Delikatnie ale dokładnie. W żadnym wypadku nie miksujemy po dodaniu mąki!!!Dno blachy o średnicy 24 cm smarujemy olejem, ale boków nie smarujemy. Wylewamy do niej ciasto i pieczemy przez 30-40 minut w 160 stopniach, bez termoobiegu. Nie otwierajcie piekarnika wcześniej niż po pół godzinie pieczenia, bo może to spowodować, że ciasto opadnie.Biszkopta zostawiamy do całkowitego ostudzenia.



Składniki na krem:

600ml mleka
5 łyżek cukru
2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią
1 opakowanie Budyniu śmietankowego
150g wiórków kokosowych (najlepiej pozostałych z robieniu likieru kokosowego)
1 łyżeczka oleju kokosowego (opcjonalnie- podkręca aromat )
200ml wrzącej wody
4 łyżeczki żelatyny
600ml śmietany kremówki 30%


Przygotowanie kremu:
Budyń ugotować na 600ml mleka z 2 łyżkami cukru. Na koniec dorzucić wiórki kokosowe. We wrzątku rozpuścić żelatynę i dodać do budyniu intensywnie mieszając. Ostudź do zimna. W osobnej misce ubij na sztywno śmietanę kremówkę z 3 łyżkami cukru. Gdy budyń est zupełnie zimny. Delikatnie i ostrożnie połącz obie masy.


Dodatkowo:
Płatki migdałów i wiórki kokosowe do ozdoby

Na poncz:
50 ml likieru kokosowego do nasączenia
100 ml wódki
150 ml wody




Przygotowanie ciasta:
Biszkopt kroimy na 2 blaty. Robimy poncz mieszając wszystkie składniki i nasączamy nim oba blaty ciasta.. Pierwszy blat smarujemy ok.1/3 kremu i przykrywamy drugim blatem. Wierzch i boki ciasta smarujemy resztą kremu.
Na suchej patelni podprażamy płatki migdałów uważając aby się nie przypaliły. Posypujemy nimi boki tortu. Następnie podprażamy wiórki kokosowe i posypujemy nimi wierzch ciasta.
Wstawiamy do lodówki na około 4 godziny lub na całą noc.

Smacznego kochani :)


Przepis dołączam do akcji:



Kokosowo Ciasta przekładańce

4 komentarze:

  1. Właśnie...jak można nie lubić kokosu? Kokos to najlepszy zapach na świecie. U mnie w połowie jest przygotowane ciasto na bazie kokosu. Jak wrócę dziś do domu dokończę swego dzieła. Miłego dnia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś się zgadzam całkowicie ze stwierdzeniem że kokos to najlepszy zapach świata :)
      Życzę więc smacznego i również miłego dnia.
      Cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  2. świetne ciasto:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko :)
      Polecam spróbować. Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kurczak orientalnie
Kulinarny Dzień Kobiet

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga. Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałaś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojego bloga na Facebooku. Pozdrawiam Agata :)