poniedziałek, 4 marca 2013

Szybki obiad


Jaki dziś obiadek podaliście domu? Ja zbytniej weny nie miałam i pustki w lodówce...zakupów nie było kiedy zrobić. Ale ciepły posiłek musi być ;)
moja propozycja na takie dni to:

Kasza gryczana z kotletem z piersi kurczaka i pieczarkami w śmietanie.(dla 3 osób)




Kasza gryczana 2 woreczki
Piersi z kurczaka 3 sztuki pojedynczych piersi
Jajko
Bułka tarta
Pieczarki 60dkg
Cebula
Śmietana około 3-4 łyżek,
sól, pieprz, papryka słodka i ostra, czosnek
opcjonalnie świeża zielona pietruszka
Olej 4 łyżki
Kaszę wrzucamy do osolonej wrzącej wodzy. Ja gotuję około pół godziny bo lubię mięciutką.
Piersi kurczaka rozbijamy lekko z obu stron, płaską strona tłuczka. Przyprawiamy solą, czosnkiem w proszku, bądź nacieramy świeżym jak mamy, oraz papryką ostrą i słodką. Dobrze jeśli mogą się pomacerować, ale nie jest to niezbędne. Na jeden talerzyk sypiemy bułkę tartą, na drugim rozbijamy widelcem jajko. Kotlety obtaczamy w jajku, następnie w bułce, jak lubimy gruba panierkę można zrobić to dwukrotnie. Na patelnie rozgrzewamy 3 łyżki oleju i smażymy kotlety z obu stron na złoto. Pieczarki myjemy i obieramy, kroimy na kawałki. Podsmażamy na oleju. Cebulę obieramy i drobno kroimy, dorzucamy do pieczarek. Smażymy, aż soki które z warzyw wyciekły odparują, wtedy podlewamy śmietaną i zagotowujemy to chwilę. Na koniec solimy. Przed podaniem można dodać trochę siekanej zielonej pietruszki. Na talerz wykładamy kotleta, pieczarki i kaszę, którą polewamy tłuszczem z kotletów.
Smacznego :)



CZY WIECIE ŻE:
Z moich obserwacji wynika, że bardzo mało ludzi zna kaszę gryczaną, a nawet jak znają to nie lubią. Trudno mi to zrozumieć bo osobiście ją uwielbiam. Powiem Wam, że warto, bo jest to istna skarbnica składników odżywczych które służą naszemu zdrowiu. Jest ona bogata w białko pochodzenia roślinnego, zawiera go 12,6 g, na 100g kaszy., 6 g błonnika, witaminy: E, B1, B2, B6, Niacyna, kwas foliowy, a także związki mineralne: wapń, żelazo, kwas foliowy, fosfor, potas i magnez. Przekonajcie się do jej jedzenia. Na zdrowie :))))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kurczak orientalnie
Kulinarny Dzień Kobiet

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga. Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałaś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojego bloga na Facebooku. Pozdrawiam Agata :)