sobota, 20 kwietnia 2013

Biszkopt NIEZAWODNY!!! zawsze się udaje ;)


Wielokrotnie spotkałam się z opinią, że biszkopt jest trudnym ciastem.
Nie wiem dlaczego, ale niektórym on ponoć się on wyjątkowo nie udaje. Na szczęście ja nie należę do tych osób...(nie przechwalić...puk, puk w niemalowane ;) )
Pierwszego całkowicie samodzielnego biszkopta, upiekłam mając około 9-10 lat, w sumie cały tort zrobiłam...ale to nie ważne ;)
Wyszedł świetny i zawsze wychodzi inaczej być nie może ;)
Dlatego chcę podzielić się z Wami tym oto 100% pewnym i sprawdzonym przepisem.







Potrzebujecie:
4 jajka
1/2 szklanki mąki
1/2 szklanki skrobi ziemniaczanej
2/3 szklanki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli


Białka ubić na sztywno z szczyptą soli oraz cukrem, dodawać po jednym żółtku nadal miksując na puch. Wyłączyć mikser. Teraz mąkę, skrobię ziemniaczaną i proszek do pieczenia przesiewamy do jajecznej masy i mieszamy już tylko łyżką. Delikatnie ale dokładnie. W żadnym wypadku nie miksujemy po dodaniu mąki!!!
Dno blachy o średnicy 24 cm smarujemy olejem, ale boków nie smarujemy. Wylewamy do niej ciasto i pieczemy przez 30-40 minut w 160 stopniach, bez termoobiegu. Nie otwierajcie piekarnika wcześniej niż po pół godzinie pieczenia, bo może to spowodować, że ciasto opadnie.
Jeśli zastosujecie rady, biszkopt MUSI się udać :)
Stanowi on wspaniałą i nie zastąpioną podstawę to wszelkich tortów, można go przekładać różnymi masami, obkładać owocami i tym na co tylko macie ochotę.
Z czasem na blogu pojawią się przepisy z jego wykorzystaniem :)
Zapraszam
i Smacznego :)))

9 komentarzy:

  1. Co to za biszkopt z proszkiem do pieczenia?
    Cały urok tego ciasta polega na braku spulchniaczy. Naucz się rzucać biszkoptem, wtedy zapomnisz o proszku.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mam nic naprzeciw biszkoptowi rzucanemu. Jednak nie każdy musi piec zawsze i tylko z takiego przepisu. niektóre osoby się nie odważą rzucić biszkoptem. Jak by cały świat piekł tylko wg. jednego przepisu to było by nudno... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze raz podkreślam każdy może piec jak chce. JA uwielbiam ten biszkopt bo jest puszysty, mięciutki, delikatny i wysoki.
    Osobiście wolę odrobinę proszku do pieczenia niż więcej jajek, bo osoby w mojej rodzinie muszą uważać na cholesterol. No i każde jajko to...60 gr...
    Róbta jak chceta ja robię i lubię tak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobię, zrobię nie wiedziałam, że to takie proste

    OdpowiedzUsuń
  5. naleśniki
    dziękuję za komentarz :)polecam spróbować upiec to ciasto, jest wspaniałą bazą do różnych mas, tortów itd.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy23:41:00

    Biszkopt wspanialy!!! Pierwszy raz robilam, rowniotki puszysty!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za tak miłe słowa i bardzo się cieszę, że ciacho się udało. Gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy21:56:00

    Mi wyrósł idealnie :-) pierwszy raz robiłam ale był wspaniały :P Polecam przepis ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że udał się za pierwszym razem :)
      Ja piekę go już od 16 lat osobiście i niezmiennie z tego przepisu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kurczak orientalnie
Kulinarny Dzień Kobiet

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga. Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałaś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojego bloga na Facebooku. Pozdrawiam Agata :)