niedziela, 10 marca 2013

Biszkopt kakaowy - niezawodny, pyszny, zdrowy...



Jest to przepis zmodyfikowany przeze mnie. Podstawą do niego był przepis na biszkopta tradycyjnego, który pochodzi od znajomej mojej mamy. Jak dla mnie – niezawodny...odpukać!!!

Potrzebujemy:
4 jajka (L)
3/4 szkl. cukru
1/2 szkl. mąki
3 łyżki ciemnego kakao (ja używam Deco Moreno)
2 łyżki mączki ziemniaczanej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Sposób wykonania jest dokładnie taki jak przy biszkopcie tradycyjnym.
Z jajek oddzielić żółtka i białka. W misce utrzeć białka z malutką szczypta soli i całym cukrem. Gdy są sztywne dodać żółtka i jeszcze chwilę ubijać. Wyłączyć mikser. Do masy dodać przesianą mąkę, mączkę, proszek do pieczenia i kakao. Teraz mieszamy już łyżką, nie mikserem. Niezbyt zamaszyście, ale dokładnie. Dno tortownicy smarujemy olejem lub wykładamy papierem do pieczenia, ale tylko dno. Pieczemy w 160 stopniach około 30-40 minut. Ważne aby do suchego patyczka.
Podane proporcje są idealne na tortownicę o średnicy 24cm.
Taki kakaowy biszkopt może stanowić podstawę tortów, być nasączany, przekładany masami, kremami, maczany w śmietanie, stopionej czekoladzie....możliwości co niemiara. Więc spróbujcie bo warto :)
Życzę Smacznego :)*




14 komentarzy:

  1. A właśnie miałam robić tort na urodziny z chęcią skorzystam z przepisu. Wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Klaudia, dziękuję za uznanie :)
    Biszkopt świetnie się sprawdza jako podstawa tortu, mam nadzieję, że wyjdzie smakowity a solenizantowi/solenizantce życzę wszystkiego najlepszego i najsmaczniejszego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będzie mi miło jeśli polubisz moją stroną. Rozwija się ona i przepisów jest coraz więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy22:26:00

    jak będę miała wolną chwilkę na pewno wypróbuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze polecam, robi sie szybko i jest smacznie, a jakie możliwości..... :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jako baza do większości ciast :) niezawodność biszkoptu

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgodzę się z Tobą Olu :) większość ciast przygotowuję na biszkopcie i nie wiem czemu niektóre osoby sie go boją piec....
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Agatko Tobie również wesołych i spokojnych świąt i tyle pozytywnych słów na moim blogu :)

    Co do kokilek - ja mam z DUKA. Kupiłam 3 sztuki (róż, seledyn, żółty, piękne pastelowe kolory) po 7,90 każda ;)

    Jeśli masz taką możliwość przejdź się po centrum handlowym i poszukaj promocji :) ja swoje miseczki kupuję na promocjach, bo z ciężkim sercem idzie mi wydać 20zł na jedno naczynko... A mam niesamowitą słabość do takich rzeczy! Zajdź koniecznie do DUKA i NanuNana - w DUKA czaj się na przeceny, bo można dorwać serio fajne perełki. Ten drugi to tańszy sklep ale też mają ciekawe cacka :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oleńko bardzo dziękuję za życzenia :)
    a ja szczerze zawsze piszę ;) blog masz suuuper:)
    Dziękuję również za rady co do naczynek, tak ciężko przejść obojętnie obok takich cacuszek ;) my kobiety tak mamy, że lubimy rzeczy ładne :D a jeśli jeszcze do tego dotyczą kulinarnej sfery to fiu fiu... ;)
    Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do zaglądania do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj-pomysłowo i bardzo ciekawie tu u Ciebie.Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam w odwiedziny do Dobrych Czasów.Ja tu zostanę na dłużej - dodam tylko,że Twoje pomysły są fantastyczne.J.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Dobre Czasy :) Niesamowicie mi miło że tak podoba Ci się mój blog :D
    To dodaje wiary, że jednak to co robie ma sens:)
    Zapraszam, zaglądaj...mam nadzieję, że znajdziesz tu nie jeden przepis z którego skorzystasz. A ja z ogromną przyjemnościa zaglądnę do Ciebie :) pozdrawiam serdecznie :))))

    invisiblefashion dziękuję za komentarz :) tak mniam mniam :))))
    Spróbuj ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podobnie robię biszkopt kakaowy, tyle że bez mąki ziemniaczanej :)
    Dla mnie bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mufinka79
    Nie ma to jak prosty i dobry biszkopt kakaowy :)))
    myślę, że mąka ziemniaczana nadaje mu większej lekkości :)
    ale to tylko moje przypuszczenia :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kurczak orientalnie
Kulinarny Dzień Kobiet

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga. Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałaś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojego bloga na Facebooku. Pozdrawiam Agata :)