środa, 27 marca 2013

Ozdoby Świąteczne, bez chemii koniecznie :)



Witajcie kochani!!!
Jak nastroje przedświąteczne? U mnie niezbyt je czuć. Ta zima powoduje że mam wrażenie jakby zbliżało się Boże Narodzenie a nie Wielkanoc :(
I gdzie tu globalne ocieplenie pytam???? no gdzie??? Chyba na Florydzie!!!
No nic nie o pogodzie pisać miałam, ale zapewne rozumiecie, że teraz to jest temat numer jeden.

Na blogu ciągle mają miejsce pierwsze razy. I tym razem tak jest, gdyż pierwszy raz bawiłam się masa cukrową. Tak samo ozdoby z czekolady są debiutem i rysowałam je zwykłym nożykiem, bo nie mam żadnych pisaków itp. Takie urządzenia są pioruńsko drogie...niestety nieosiągalne dla mnie. A że jestem estetką i lubię jak coś jest ładne, więc widzę, że moje ozdoby do cudów nie należą. Jednak na pewno spełnią swoje zadanie, umilą oko i dodadzą świątecznego nastroju w Wielkanoc ;)
A Wy jak ozdabiacie stół Wielkanocny? Sami coś robicie, czy kupujecie gotowe ozdóbki? A może stawiacie na minimalizm i biały obrus, oraz uśmiechnięte buzie rodziny wystarczą? Ja byłam dotychczas minimalistyczna. W tym roku jednak się troszkę zabawiłam :)
Tylko się ze mnie nie śmiejcie, z ozdób możecie :P


















Przepis pochodzi z internetu, ogólnie pojętego :)

Potrzebujemy:
200g cukru pudru
25g glukozy
1 łyżeczka żelatyny
20ml gorącej wody

We wrzątku rozpuszczamy żelatynę. Kiedy już całkiem się rozpuści to dosypujemy do niej glukozę, mieszamy znów do rozpuszczenia. Do dużej miski wsypujemy połowę cukru pudru i dolewamy do niej rozpuszczoną żelatynę z glukozą. Mieszamy trzepaczką/ łyżką, dodajemy cukier puder aż do momentu kiedy nie będzie szło nią ruszyć. Wtedy dosypujemy resztę cukru pudru i zagniatamy już rękoma. Masa powinna mieć konsystencję plasteliny. W tym momencie jednym naszym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia. Masę cukrową możemy rozwałkować i wykrawać z niej różne kształty, czy przy pomocny nożyka, czy foremek...Możemy robić z niej figurki jak z plasteliny. Jeśli kogoś nie przerażają barwniki chemiczne to tez droga wolna... Ja mocno ograniczona moimi alergiami musiałam pogłówkować jak tu ubarwić moje ozdóbki w sposób naturalny. Wyszukałam wskazówki , że dzięki niewielkiemu dodatkowi kurkumy uzyskamy kolor żółty, sok z marchwi zabarwi masę na pomarańczowo, z buraka na czerwono, ze szpinaku na zielono,a z jagód na niebiesko lub fioletowo, zaś dzięki dodatkowi kakaa uzyskamy masę brązową. Ja użyłam jedynie soku z marchwi, z buraka i dodatku kakaa. Owszem barwy otrzymane w ten sposób nie są intensywne, lecz pastelowe. Coś za coś... Poza tym intensywnie barwione jedzenie jednych przyciąga, innych zaś odpycha...
Dla mnie jest ważne, że jest ładnie, słodko i kolorowo bez użycia chemicznych barwników :)
Jednym słowem polecam taką zabawę, tylko ostrzegam, wszystko będzie się kleić i pół szafek w kuchni zastawione tężejącymi ozdobami. Ale zabawa świetna i efektowna :)

Natomiast aby zrobić czekoladowe ozdoby wystarczy w kąpieli wodnej stopić czekoladę. Na papierze do pieczenia, od spodu rysujemy szkic, zaś z drugiej strony wg linii pokrywamy go czekoladą, odkładamy do lodówki do zastygnięcia. Wdzięczne, piękne i smakowite :)




12 komentarzy:

  1. Piękne ! :)
    A na temat pogody to eh...

    OdpowiedzUsuń
  2. Duusiak, serdecznie dziękuję za uznanie :)
    Pozostawiają wiele do życzenia, choć najgorsze nie są ;)
    a wiosnę to my w tym roku możemy mieć jedynie w sercach chyba :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Radosnych Świąt Agatko ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne ozdoby, ja również staram się wykonywać wszystko samodzielnie. Dziękuję bardzo za życzenia i również życzę pogody ducha, uśmiechu bliskich oraz docenienia Twoich starań od Święta i na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Klaudiuś, bardzo Ci dziękuję za życzenia i również Życzę Ci radosnych, spokojnych Świąt, z Wspaniałymi smakołykami, uśmiechniętymi twarzami bliskich i miłej rodzinnej atmosfery ;))))


    Aguś, dziękuję za życzenia i że zaglądasz do mnie czasem :) Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale piękne ozdoby :) patrzę i podziwiam!
    życzę wszystkiego dobrego dla Ciebie i Twojego pięknego bloga - trzymam kciuki!

    Wesołego Alleluja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pieczarko mysiu serdecznie dziękuję za życzenia :) wzajemnie życzę Ci wszystkiego co najlepsze dla Ciebie i Twojego bloga :)

    miło mi że podobają Ci się ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiktoria, bardzo mi miło :) Dziękuję za komentarz :) i wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy12:24:00

    Such products are expected in the food most people replace the overall wide variety.
    By advanced Baignade jessica, electrical grills, electrical fryer, the exact fryers, toasters, hot cake, and better.
    Within more than one branding of which animal skins a wide range
    of assorted types.

    meble stylowe

    My website :: meble stylowe

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają super:) przydadzą się na ten rok takie pomysły. Bo póki co bazuje na różnych miejscach jak np. takie ale widze, że z blogów znajdę więcej ciekawych rzeczy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Agata
    ciesze się, że podobają Ci się moje ozdoby i również myślę, że na blogach można znaleźć masę ciekawych pomysłów. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kurczak orientalnie
Kulinarny Dzień Kobiet

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga. Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałaś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojego bloga na Facebooku. Pozdrawiam Agata :)