czwartek, 7 marca 2013

Tiramisu, deserowa wersja ;)




Jak obiecałam, tak też czynię...
Przepis ten został nagrodzony w konkursie na blogu Kuchni szeroko otwartej
Konkurs polegał, na tym, aby przygotować potrawę z przepisów Oli organizującej konkurs, ale wprowadzając jakieś modyfikację. Tak tez uczyniłam...
Wybrałam  ten przepis.

A to moja wersja, jest lekka, pyszna i szczerze, przerosła moje oczekiwania :) Dla niektórych osób może być też istotne to, że nie zawiera surowych żółtek... Deser jest pyszny, przepyszny :) Znacie? Próbowaliście? Jeśli nie, nie traćcie czasu tylko marsz do kuchni...



Potrzebujemy:
ok.200g biszkoptów, lub upieczonego w domu biszkopta
500g serka homogenizowanego waniliowego np. Danio
250ml śmietany kremówki (30%)
250ml naparu mocnej kawy (może być rozpuszczalna)
50ml wódki
trochę-tak z pół łyżeczki aromatu migdałowego
3 łyżki cukru pudru
3 łyżki gorzkiego kakao
2 łyżeczki żelatyny
wiórki gorzkiej czekolady do posypania


Żelatynę rozpuszczamy w 3 łyżkach wrzącej wody, studzimy. Zimną kremówkę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem, nie przerywając ubijania dodajemy po łyżce serek. Kawę łączymy z alkoholem i aromatem migdałowym. Do pucharków nakładamy warstwę z biszkoptów i nasączamy je kawą, następnie kładziemy 2-3 łyżki serowo-śmietanowej masy, posypujemy kakaem, znów biszkopty, nasączamy, serek itd., do wyczerpania składników. Na górze powinien znaleźć się serek który najlepiej obficie posypać startą czekoladą. Schłodzić w lodówce przez 3-4 godziny i zajadać się bez opamiętania :)
Smacznego ;)






4 komentarze:

  1. piękny deserek, każdy by się skusił :)))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Olinka :))) stawiam pierwsze kroki w kulinarnym świecie, ale wciąga to oj wciąga. Twój blog piękny i ciekawy:) rozbawiło mnie pieczenie biszkoptu w gazecie...jeju...sama robiłam tego typu numery ;)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do zagladania do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu :) Dziękuję bardzo za miłe słowa, ciesze się, że Ci się podoba mój deserek ;) Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kurczak orientalnie
Kulinarny Dzień Kobiet

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga. Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałaś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojego bloga na Facebooku. Pozdrawiam Agata :)