środa, 17 kwietnia 2013

Sałatka kolorowa pekinka


Czujecie wiosnę? Unosi się w powietrzu, Słonko nieśmiało, a czasem i śmiało zagląda zza chmur...tak długo na to czekaliśmy :) Myślę, że Wy tak samo jak ja macie lepsze nastroje, od razu świat jest piękniejszy :)
Jedynie doskwiera przesilenie, a jak mu się nie poddać? Tu pomogą jedynie witaminki;)
Dlatego moja propozycja na dziś, to surówka przed-wiosenna. Dlaczego przed? Ponieważ jest z naszych rodzimych warzyw i nie zawiera nowalijek, co do których już wiele rozbieżnych opinii spotkałam:) 






Potrzebujecie:
1 duża marchewka
6 dużych liści kapusty pekińskiej
1/2 jabłka
3-4 łyżki kukurydzy
1/2 cebuli
rzeżucha
odrobina cukru opcjonalnie
sól do smaku
sok z cytryny do smaku
2-3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju lnianego

Wszystkie warzywa należy porządnie umyć. Marchewkę, jabłko, cebulę obrać. Marchew i jabłko ścieramy na tarce jarzynowej z grubymi oczkami. Kapustę szatkujemy, cebulę kroimy w drobna kostkę i posypujemy solą, aby zmiękła. Wszystkie składniki wrzucamy do salaterki, doprawiamy cytryną, cukrem i oliwą. Mieszamy i zostawiamy w chłodzie na około 15 minut do połączenia się smaków. Przed podaniem posypujemy rzeżuchom. Surówka ta pasuje niemal do każdego obiadu.
Wiosennego Smacznego :))))



Przywołujemy wiosnę!!!



2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie sałatki :)

    Miłego dnia ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. pieczarka mySia bardzo dziękuję za życzenia i komentarz :)
    Ja też uwielbiam sałatki, surówki i ogólnie witaminki...a poza tym wszystko co słodkie :P
    no prawie wszystko :D
    Również miłego dnia ;*

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kurczak orientalnie
Kulinarny Dzień Kobiet

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga. Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałaś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojego bloga na Facebooku. Pozdrawiam Agata :)