środa, 27 lutego 2013

Serduszkowe śniadanie

Miałam taką sytuację, że zależało mi by ktoś dla mnie wyjątkowy miał miły i smakowity poranek...czasu było bardzo, bardzo mało, więc wykombinowałam cosik takiego ;)
Może nie jest to nic nadzwyczajnego, ale uwierzcie mi uśmiech wywołało nieziemski :)))




 Ogóreczka konserwowego kroimy w plasterki i robimy na nich kleksy ze śmietany, posypujemy świeżo zmielonym pieprzem kolorowym. Z majonezu układamy ładną ciapkę (ja usiłowałam zrobić różyczkę ale niestety nie wyszła). Jak macie czas, możecie posłużyć się szprycką do kremów. Wtedy efekt na pewno będzie lepszy niż u mnie. Następnie z bułki wykroić serduszka. Można zrobić to nożem, bądź specjalną foremką. Zrobić z nich grzanki, uważając by nie spalić ;) bo nie dość że narobimy smrodu na cały dom to i tego kto zje zwęglone pieczywo może brzuch boleć ;) Jeszcze ciepłe grzanki smarujemy masłem, wtedy się lekko wtopi w nie. Na koniec na patelni rozpuszczamy łyżeczkę masła. Jeśli posiadamy specjalną foremkę to umieszczamy ją na patelni i wbijamy w środek jajko. Natomiast jak nie mamy takiej foremki to jedyne co możemy zrobić to po usmażeniu jajka wykroić serduszko manualnie ;) Przyozdabiamy tym co lubimy. Oczywiście w sezonie można podać z świeżymi warzywami. Będzie to wyglądało piękniej, lepiej smakowało no i będzie zdrowsze :)


CZY WIECIE, ŻE...
 Jajko jako jedyny produkt spożywczy zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne, tzn. te, których organizm człowieka nie wytwarza, a które są dla niego niezbędne i dlatego musi je otrzymywać z pokarmem. Jaja są najdoskonalszym produktem pochodzenia zwierzęcego. Do tego stopnia, że służą za punkt odniesienia przy badaniu wartości innych białek. Zawierają również lecytynę, witaminy A,D,E,K,B1,B2,B3,B6,B12, kwas foliowy,wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk, selen. Samo zdrowie. Jednak musza uważać na nie osoby z alergiami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kurczak orientalnie
Kulinarny Dzień Kobiet

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga. Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałaś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojego bloga na Facebooku. Pozdrawiam Agata :)