niedziela, 16 czerwca 2013

Truskawkowy zawrót głowy i pierwszy kontakt z prawdziwą wanilią






Ciasto to jest bardzo podobne do innego z mojego bloga.
Niemniej jednak różni się od niego bardzo, ale to bardzo w smaku;)
Wiadomo świeże jędrne i ogromne truskawki kocha chyba każdy, a jeśli połączymy je z puszystą, aksamitną masą serkową o wyraźnie waniliowym smaku, zalejemy galaretką truskawkową, całość umieścimy na delikatnym biszkopcie i skryjemy wewnątrz nutkę jagód...czyż nie tak smakuje lato?
Jak dla mnie ewidentnie to ciasto jest typowo letnim. Dzięki świeżej lasce wanilii jest niesamowicie aromatyczne. A ja ludź używający dotychczas sklepowego cukru waniliowego, jestem pozytywnie zachwycona prawdziwą wanilią, pokochałam ją i pozostanę jej wierna :)
Orzeźwiające, świeże, aromatyczne i bardzo, bardzo lekkie można zjeść wielki kawał, a za godzinkę następny i kolejny....aż zniknie całość. W niewyjaśnionych okolicznościach rzecz jasna ;)
No dobrze dość gadania i zachwalania. Tak, czy siak musicie sami spróbować inaczej nie poznacie tego obłędnego smaku ;)






Potrzebujecie:

Blat biszkopta jasnego (polecam z tego przepisu)
ok. 120-150 g dżemu jagodowego
500g serka homogenizowanego
200ml kremówki 30%
1 galaretka cytrynowa
150ml wrzątku
laska wanilii (względnie cukier waniliowy)
1kg truskawek
galaretka truskawkowa
400ml wrzątku






Biszkopt najlepiej upiec poprzedniego dnia, aby porządnie ostygł przed krojeniem.
Polecam wyłożyć formę folią spożywczą, bo galaretki lubią wyciekać, no chyba, że macie sylikonową, albo bardzo szczelną sztukę. Biszkopt kroimy na 2 blaty i jeden umieszczamy w tortownicy. Smarujemy go dżemem jagodowym, myślę, że sprawdzi się tutaj również mus z jagód, albo powidła, marmolada...chodzi o przełamanie smaku jagodami. Galaretkę cytrynową rozpuszczamy w 150ml wrzątku i studzimy. Serek homogenizowany przekładamy do miski i wrzucamy do niego ziarenka wyskrobane z laski wanilii. Następnie stale mieszając dolewamy cienkim strumieniem zimną, ale wciąż płynną galaretkę. Bardzo zimną kremówkę ubijamy na sztywno z łyżką cukru. Przekładamy ją do masy serowej i delikatnie ale dokładnie mieszamy łyżką. Masę wylewamy na ciasto i wstawiamy do lodówki na około godzinę, aby się ścięła. W tym czasie rozpuszczamy galaretkę truskawkową w 400 ml wrzątku i studzimy ją. Na wierzchu ciasta układamy ładnie przekrojone na pół truskawki i zalewamy je tężejącą galaretką. Odstawiamy do lodówki na całą noc, aby wszystko się porządnie ścięło.
Przed podaniem można ozdobić ciasto bitą śmietaną, bądź listkami mięty. Ja jednak z tego zrezygnowałam, bo to ciacho jest wystarczająco piękne i wspaniałe samo w sobie.
Tak więc pozostaje mi życzyć Wam smacznego i do następnego wpisu :)



A podany został z śmietaną i sosem czekoladowym co utworzyło świetne maziaje :)



Przepis dołączam do kilku akcji :

Czerwone owoce w roli głównej Ostatnie kuszenie Desery z Kremówką Truskawkowy zawrót głowy 2013 Desery z truskawkami

5 komentarzy:

  1. Nie ma nic lepszego w upalne dni (a takie nadchodzą)niż lekkie serniki na zimno, u mnie największymi łasuchami są dzieci.
    Pozdrawiam Agatko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdziwa wanilia jest niezastąpiona :) Piękne ciacho! Pozdrawiam i dziękuję za udział w truskawkowej akcji! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy18:06:00

    ADZIU ciasto wyszło pyszne,własnie je jem :) buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli używałaś cukru waniliowego, to pół biedy - ja kupuję taki z prawdziwą wanilią, naprawdę ślicznie pachnie i smakuje odpowiednio. Ale wanilinowy to już zupełnie inna para kaloszy... Z prawdziwą wanilią nie ma nic wspólnego.
    Ciacho wyszło Ci cudne, uwielbiam truskawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anitko jestem takiego samego zdania :) Serniki na zimno i lody..jedyne co da sie jeść w taki upał :)
    Gorąco pozdrawiam :)

    Ewa dziękuję za pochlebne słowa i bardzo mi miło, że mogłam dołączyć do Twojej akcji :) Pozdrawiam :)

    Anonimowy... przyznaj się kim jesteś ? ;) Cieszę się jednak niezmiernie że ciasto smakuje :) Pozdrowionka :)

    gin właśnie pokochałam wanilię :)
    kiedyś człowiek robił na szybko i bezmyślnie, nie wiedząc ile traci... żadne chemiczne aromaty udające wanilię nie dorównają tej prawdziwej. Kupowałam ją wysyłkowo i bałam się czy przyjdzie jędrna i soczysta, ale jest idealna:)
    Gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kurczak orientalnie
Kulinarny Dzień Kobiet

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga. Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałaś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojego bloga na Facebooku. Pozdrawiam Agata :)